TAG | The Bookworm Book Tag

  Régóta nézegettem már ezeket a kérdéseket, de a végső löketet Virág adta meg nekem, aki kihívott rá (a bejegyzését IDE kattintva tudjátok elolvasni). Ezúton is szeretném megköszönni neked, Virág! :) Bízom benne, hogy még Ti sem unjátok az ilyen típusú bejegyzéseket, és szívesen olvassátok őket. Ez az Augusztus most ezekről szól. :D



1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Konkrét emlékem nincs ezzel kapcsolatban, egyszerűen mindig is része volt az életemnek az olvasás és a könyvek szeretete.

2. Általában hol olvasol?
Az ágyamban, a kanapémon vagy az íróasztalomnál üldögélve, esetleg a teraszon, ha kellemes az idő. :)

3. Egyszerre szigorúan egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Szeretem ha van választási lehetőségem az adott hangulatomhoz illően, tehát az esetek nagy többségében általában 2, 3 vagy 4 könyv van egyszerre soron. Viszont sokszor előfordul az, ha egy igazán magába szippant, hogy leragadok nála, s majd csak a befejezte után nyúlok másik után.

4. Melyik a kedvenc műfajod?
Imádom a krimiket, thrillereket, a fantasy mindenféle válfaját, szeretem a disztópiákat is, mindenféle YA-t, versesköteteket is szívesen olvasok, és most kezdek ismerkedni a sci-fivel, memoárokkal, életrajzi regényekkel, nonfictiönökkel. 

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Nem kifejezetten. Minden műfajban találok olyat, ami érdekel és szívesen elolvasnám. Egyedül a fogyókúrás könyvek nem vonzanak egyáltalán (plusz a hasonló nonfictionök), mivel némelyikben rengeteg hülyeség van.

6. Van kedvenc könyved?
Kedvenc könyveim vannak. Méghozzá jó pár! Pár példa: Oscar Wilde-tól a Dorian Gray arcképe, Carlos Ruiz Zafón-tól A szél árnyéka, a Harry Potter sorozat, Daniel Keyes-től a Virágot Algernonnak, Kate Morton-tól a Felszáll a köd, George Orwell-től az Állatfarm...



7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Diana Gabaldon-tól az Outlander, a maga 907 oldalával. Nem sok mindenre emlékszem már belőle, szóval épp itt lenne az ideje az újraolvasásnak, de valahogy képtelen vagyok rávenni magam. Amúgy, a polcaimon várakozó leghosszabb könyvek a Trónok harca sorozat tagjai, de azok közül is az 1214 oldalas Kardok vihara viszi a prímet. Majd egyszer ők is sorra kerülnek. 

8. A könyvtári, vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Ebben a kérdésben nem tudok állást foglalni. Imádok könyvtárba járni, mivel számomra hihetetlen megnyugtató az az atmoszféra, ami belengi.

9. Jelenleg mit olvasol?
Rene Denfeld-től Az elvarázsoltakat.


10. Hol veszed a könyveidet?
Leggyakrabban a Libriben vagy az Alexandrában, de a Lírát is kedvelem. Mostanában egyre többet rendelek a bookdepository-ról is.

11. Előrendeltél már valaha könyvet?
Nem sűrűn fordul elő, csak a nagyon várós megjelenéseknél.

12. Hány könyvet veszel havonta?
Nagyon változó. Általában havi 1-2 a termés.



13. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Szerintem az antikváriumoknak hatalmas előnyei vannak, és rendkívül kevés hátránya. 
Olyan könyveket is be tudunk szerezni általuk, amiket mondjuk már sehol sem lehet kapni. Így akár igazi ritkaságokra is lehet bukkanni, a legtöbb esetben a bolti árnál jóval olcsóbban. Az én szememben az egyetlen hátránya az, hogy némelyik kötet nincs túl jó állapotban (de a többség meglepően jó kondíciójú!). Bár ez egyfajta bájt is kölcsönöz nekik. 
Száz szónak is egy a vége: az antikváriumok szuperek! :) 

14. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Igen. Egyedül az aktuális TBR listámon lévő könyveket pakolom egy külön polcra, na meg a könyvtári könyveket. 

15. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Persze, azért vettem meg őket.

16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
El kéne őket adományoznom / ajándékoznom / adnom, de valahogy nem visz rá a lélek. Ne kérdezzétek, miért. 

17. Volt már könyvstoppod?
Nem. Még soha nem szaladt el velem annyira a ló, hogy utána megálljt kelljen parancsolnom magamnak. :) Szerencsére megfontolt vásárló vagyok, és csak azokat veszem meg, ami 100%, hogy tetszeni fog és hogy mindenképpen szeretném elolvasni. Egészen ritkán csábít el egy-egy csodaborító. 

18. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Hahahahhaha, soha nem lehet elég könyvem!

A tagre egy kihívottam van, aki nem más, mint PuPilla! :) Remélem elfogadod a felkérést, és nagyon kíváncsian várom a válaszaidat. 

2 megjegyzés:

  1. Köszi, köszi! :) Kitöltöm!
    Áh, nem lehet elég könyvünk! A kérdést sem értem, mi az, hogy túl sok könyv?! :D

    Kíváncsian várom, hogy fog tetszeni Az elvarázsoltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóó, várom a posztod! :)
      Én is csak pislogtam, hogy hogy lehet ilyet kérdezni egy könyvmolytól. ;)

      Eddig teljesen odáig vagyok érte, de nekem ez tipikusan egy "megrágós" olvasmány. :)

      Törlés