12 napos blogger kihívás | 9. nap

9. nap
Taníts meg nekünk valamit!

Gardrób tippek

  Azt hiszem ez az eddigi legnehezebb feladat számomra, és sokáig nem tudtam, hogy miről is kéne írnom. Végül egy szombati délután jött az ihlet: a rendszerezésről! Mostanában nagyon rákaptam erre a témára, a szobám minden kis szegletét selejtezésnek, szortírozásnak, és rendszerezésnek vetettem alá. Viszont most a gardróbomban érzem a legnagyobb változást, amit igyekszem majd a jövőben is fent tartani. Remélem, hogy találtok majd itt néhány hasznos tippet! :)


  A mostani nagytakarításom alkalmával a gardróbom összes darabját átnéztem. A selejtezésél nagyon fontos, hogy tényleg kemény kézzel álljunk neki a dolognak. Ha valamit már nem vettél fel több, mint egy éve, akkor annak bizony nincs többé helye a szekrényben. A kiszórt darabokat én még egyszer át szoktam nézni, felmérem az állapotukat, és ami még teljesen hordható, azaz mindössze pár alkalommal - akár egyszer sem - volt rajtam, nincsenek rajtuk foltok, szakadások, azokat vagy el szoktuk adományozni vagy eladjuk. Plusz, én nem csak azoktól a daraboktól szabadultam meg, amiket nem viselek, hanem azoktól is, amiknek egyszerűen nem tetszik már a mintája, előnytelen számomra a szabása, stb.
  A legfontosabb dolog viszont az, hogy nem szabad egy-egy darabot csupán azért tartogatni, mert egyszer, a távoli, szép jövőben talán majd fel szeretnéd venni, és akkor hiányozni fog. Nem fog. Ez teljesen biztos.

Milyen alapdarabokra  lehet szükséged?
  A következő lépés az volt nálam, hogy színek szerint szétválogattam a ruháimat, hogy egy teljes képet kapjak arról, hogy milyen színeket szeretek igazán hordani. Kiderült, hogy a legtöbb ruhám fekete, barnás árnyalatú, szürke és fehér (mondjuk ez nem érintett meglepetésként, viszont azt hittem, hogy jóval több fehér cuccom van). Ezek után megnéztem, hogy megvannak-e ezekből az alapdarabjaim, így már nem fogom századjára is megvenni magamnak az egyszerű, mindenféle mintát nélkülöző, szürke pólót. Szerintem a H&M, a C&A, a Mango és a Zara kínálatában is nagyszerű, minőségi alapdarabokat találhatunk, amik nem mennek tönkre egy-egy mosás után. Akár a leárazások alkalmával is beszerezhetjük őket, szuper árakon, de amúgy sem kerülnek vagyonokba. Az alapdarabok tényleg hihetetlenül fontosak, mivel azokat kombinálhatjuk akár hétköznapi, egyszerű cuccokkal is, ám egy kis csavart is simám bele lehet csempészni.
  Miután ezzel megvoltam átnéztem a többi színt is. Ezek közül eldöntöttem azt, hogy melyek azok, amiket mindenképpen szeretnék becsempészni a ruhatáramba, hogy nagyobb hangsúlyt kaphassanak. Nálam ezek: a púderrózsaszín, a kék sötétebb, mélyebb árnyalatai, a borvörös / burgundi, a mentazöld és a khaki. Minták terén szeretnék minél több csíkos és virágos darabot beszerezni.
  Szerintem ha rászánjuk az időt és energiát ezekre, egy rendes, összeszedett képet kapunk a gardróbunkról. Ez egészen nagymértékben megkönnyíti a döntést azzal kapcsolatban, hogy mit is vegyünk meg. Hiszen ha egy különlegesebb szabású vagy éppen mintájú pólót nincs mivel párosítanunk, akkor felesleges megvenni, mivel csak a polcon / vállfán foglalja majd a helyet. Illetve, mint már említettem: felesleges megvenni egy teljesen ugyanolyan pólót, mint amilyen már van otthon. Természetesen ez nem érvényes arra, ha más a szabása vagy az anyaga. Én mielőtt megveszek egy darabot mindig legalább három-négy outfitet összeállítok fejben, hogy valóban egy kombinálható, jól kihasználható darab legyen.

A rendszerezésről: nekem egy akasztós, illetve egy polcos szekrényem van. Előbbiben minden olyan darabot tárolok, amiknek az a legjobb, ha vállfán lógnak: blézereket, ingeket, kardigánokat, kényes anyagú pólókat, szoknyákat, kabátokat, stb. Utóbbiban pedig a pulcsik, nadrágok, sima pólók, topok kaptak helyet. Az akasztós szekrényben színek szerint vannak beakasztgatva a ruháim, ám ezeken belül is kitaláltam egy szerintem hasznos rendszerezési módszert. A kabátokkal kezdem, majd jöhetnek a mellények, blézerek, vastagabb, majd vékonyabb kardigánok, ingek, hosszú ujjú, háromnegyedes, rövid ujjú, pántos felsők (előre kerülnek az elegáns verziók, majd utánuk a hétköznapibbak), majd végül a ruhák (ezeket hossz, és alkalom szerint rendszerezem). Nekem nagyon jól bevált ez a módszer, így mindent hamar megtalálok a sietős reggeleken. 

Ti hogyan rendszereztek? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése