TAG | Felelj, ha mersz!

  Régen volt már a blogon TAG-poszt, egészen pontosan Augusztusban. többször szembe jött már velem ez a mostani kérdéssor, főleg YouTube-on, szóval ki is töltöttem. :) Enjoy!

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Ha az olvasott könyveimet nézzük, akkor egyértelműen a Harry Potter sorozat az, ami örök darab. Az olvasatlanok közül őszintén mondom gőzöm sincs, hogy melyik.

2. Mit olvasok jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ezután?
Jelenleg V. E. Schwab-tól az Egy sötétebb mágiát olvasom, illetve Norbert Winney-től a Sárkányok, farkasok & almákat. Ezelőtt Rupi Kaur-tól a the sun and her flowers-t fejeztem be, na meg a Harry Potter sorozathoz tartozó kiegészítő köteteket. Következőnek azt hiszem, hogy Böszörményi Gyula sci-fi novellákat tartalmazó kötetét, a Mindörökké várnit szeretném elolvasni.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Azt hiszem, hogy tudjátok már rólam mennyire nem szeretem a New Adult műfajt. Ezek közül kerül az egyik legutáltabb olvasmányom is, mely nem más, mint Colleen Hoover-től a Hopeless - Reménytelen. Azóta sem olvastam olyan regényt, ami ennyire kiakasztott volna, mint ez. A posztomat ITT találjátok róla.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
A Trónok harca sorozat. Valamiért nem tudom rávenni magam, ráadásul félek tőle, hogy a tévésorozat után már nem annyira tetszene.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Az összes kedvenc könyvemet szeretném majd elhelyezni a jövendőbeli magánkönyvtáramban. Tökre úgy képzelem, hogy lesz majd egy saját kis könyvtárszobám, egy kényelmes kis fotellel, nagy ablakokkal, kandallóval, faltól-falig és plafonig telis-tele könyvekkel... Kb mint a Szépség és a Szörnyetegben. Imádnám.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?
Régen szörnyű szokásom volt az, hogy minden egyes alkalommal, amikor új könyvbe fogtam elolvastam az utolsó oldalt. Szerencsére erről már sikerült leszoktatnom magamat, így már nemigazán fordul elő. Valahogy nem vonz az, hogy lelőjem magamnak a regény "poénját".

7. Köszönetnyilvánítás: papír -és tintapazarlás vagy érdekesség?
Sajnos sok esetben inkább az előbbi, de mostanában egyre többször futottam bele érdekes, néha megható köszönetnyilvánításokba.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Jó nekem itt, ahol vagyok. :) Báááár... szívesen megnézném Roxfortot.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)
Minden olyan könyv különleges a számomra, amit a családomtól, barátaimtól vagy a barátomtól kaptam.

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Nem jut eszembe ilyen.

11. Adtál már valaha könyvet, valami egyedi módon egy különleges személynek?
Nem sok könyvmoly van az életemben, így sajnos nem adódott még ilyen lehetőségem.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Általában mindig van nálam könyv, elvégre soha nem lehet tudni, hogy mikor lesz időm arra, hogy olvassak pár oldalt.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Még általánosban volt kötelező olvasmány A legyek ura. Akkor egyáltalán nem tetszett, de valamikor gimiben, amikor bejött Az éhezők viadala újraolvastam. Egészen kellemes csalódás volt, nem utáltam annyira, mint régen.

14. Használt vagy új könyvek?
Mindkettőnek megvan a maga szépsége, szóval nem tudnék igazságos döntést meghozni ezzel a témával kapcsolatban.

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
Még nem, de szeretnék, különösen az Angyalok és démonokat meg a Da Vinci kódot.

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint maga a könyv?
Igen. A legelső ilyen élmény, ami eszembe jut az a Love, Rosie, ami az Ahol a szivárvány véget ér című könyv alapján készült. Először a filmet láttam, s utána képtelen voltam végigolvasni a könyvet. Hasonló eset volt még a Beavatott is, bár ott végigverekedtem magam a regényen. Nem mondom, hogy a film egy minőségi alkotás lett, de azért jóval lekörözi az írott verziót.

17. Volt már veled olyan, hogy éhes lettél olvasás közben?
Persze.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?
A kedvenc bloggereimét, akikkel hasonló az ízlésünk, illetve Anyukám is jó könyveket szokott ajánlani nekem. De azért általában inkább a saját orrom megyek.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Hmm. Fogós kérdés. Régen kevés verset olvastam, aztán felkeltette a figyelmemet Simon Márton és Závada Péter, és miattuk mára már egyre több verseskötetet olvasok. Aztán még ilyenek még a Saga képregények. Teljesen ki kellett lépnem az olvasásához a komfortzónámból, de azt hiszem teljesen megérte, mivel ebben az évben egyre közelebb került hozzám ez a műfaj is.

Vegyétek-vigyétek a kérdéseket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése