KÖRBEPOSZT | Mikor olvasol?

  Könyvmolyként gyakran megkapom azt a kérdést, hogy mégis honnan van ennyi időm olvasni. Lepődjetek meg, de főként az olyan ismerősök szegezik nekem, akik nem szeretik ezt a tevékenységet, nem köti le őket. Amúgy nagyon fel tud idegesíteni ez a kérdés, főleg, ha még egy megvető arckifejezés is társul hozzá... Vagy ha csak szimplán kiérződik belőle, hogy nem a kedves érdeklődés, kíváncsiság vezérli a kérdezőt. Szerintem már mindannyian találkoztunk legalább egy ilyen illetővel életünk során. :)
  Természetesen én sem vagyok időmilliomos, nekem is csupán 24 órából áll egy nap, de szerintem mindenkinek arra van ideje, amire szeretné, hogy legyen. Közhelyes, de igaz. Vannak olyan napok, amikor egyszerűen nem fér bele az időmbe az olvasás, és örülök, ha pár oldalt el tudok olvasni esténként anélkül, hogy leragadna a szemem az álmosságtól. Ellenben az is előfordul, hogy hajnalig olvasok, s olyankor több száz oldal is lecsúszhat egyszerre. Ráadásul olyan időszakok is előfordulnak az életemben, amikor egyszerűen nincs kedvem olvasni, és inkább ledarálok 10 részt az épp aktuális sorozatomból.


  Véleményem szerint korunk egyik fő időelszipkázója (nincs ilyen szó, de most van) és népbutítója a social media. Pár hónapja még úgy éreztem, hogy semmire nem jut elég időm, de miután tüzetesebben megvizsgáltam egy napomat rájöttem, hogy nem azzal van a baj, ahogy beosztom őket, hanem azzal, amivel kitöltöm. Tekintélyes időt elvett tőlem például a különböző YouTube videók nézegetése, amik igazából semmi pluszt nem adtak hozzá az életemhez, nem lettem kreatívabb, és összességében semmivel nem lettem/leszek előrébb azzal, ha megnéztem/megnézek egy százezredik ugyanolyan morning routine-t (vagy bármi mást). A másik nagy "függőségem" a tumblr és a pinterest volt. Nem viccelek, ha azt mondom, hogy órákat el tudtam tölteni azzal, hogy görgettem a sok-sok kép között. Most már sikerült jelentősen leredukálnom az ezekre elpocsékolt perceket, s helyettük előveszem az épp aktuális könyvemet, és olvasok. Viszont a tanulásra fordított időmből soha nem szoktam lecsípni az olvasás javára. Inkább igyekszem a lehető leggyorsabban megcsinálni a napi penzumot, plusz a további teendőket, hogy utána nyugodt szívvel könyvmolykodhassak. Másrészt én utazás közben is szoktam olvasni, ha nem fullos a jármű és van ülőhely; vagy zenét hallgatok és belefeledkezek az Instagram-ba.

  Szóval nekem elég egyszerű válaszom van, a "Mikor olvasol ENNYIT?" kérdésre: bármikor, amikor van szabad öt percem arra, hogy elővegyem a könyvemet és belefeledkezhessek pár oldal erejéig. Lehet ez akár napközben két találkozó vagy óra között, étkezések közben (nyugi, még soha nem ettem le egyiket se! :D), kávéra várás közben vagy éppen bekuckózva az ágyba, stb. Ebből következően én az a fajta lány vagyok, akinél mindig van egy könyv a táskájában. Tudjátok, hogy van ez: sose lehet előre tudni, hogy mikor fogsz unatkozni!

  És ti mikor szakítotok időt az olvasásra? :)

  A többiek posztja: Dóri, PuPilla

7 megjegyzés:

  1. Én mindenhol és mindig :D Legtöbbször lyukasban, villamoson, buszon, fogmosás közben, kajálás közben, amíg várok a megállóban, szünetben, lefekvés előtt, ha hamarabb ébredek fel akkor előveszek egy könyvet és olvasok belőle pár oldalt. Egyébként nekem is van, hogy rám jön, hogy nem akarok olvasni, de a napi adagomat (ami minimum egy könyv 10%-a) azt teljesítem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ebben egyetértünk! :) Mondjuk én állva nem szeretek olvasni, így a megállóban várakozás közben nálam kilőve. :D
      Én olyankor képtelen vagyok könyvet venni a kezembe. :( Nem szeretem magamra erőltetni a hobbimat. :)

      Törlés
  2. Ez a "sose lehet előre tudni, hogy mikor fogsz unatkozni" tök jó szlogen! :D én is eszerint megyek mindig, és tényleg mindig berakok egy könyvet magammal, még ha csak a közeli boltba megyünk is, mert ki tudja milyen change of plans lesz :D Egyszer vagy másfél órát kellett várni egy autószervizben, (tök váratlan dolog miatt ugyebár) meg is makkantam volna, ha nincs nálam könyv akkor! :D ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyeee? :D
      Na, igen, épp az ilyen esetek miatt van nálam is könyv mindig! :D Sose tudhatjuk... ;)

      Törlés
  3. Jó olvasni, micsoda posztlavinát indított el az a kérdés :)))
    Nekem amúgy nem voltak - vagy nem emlékszem - ilyen negatív élményeim, engem egész életemben könyvmolynak könyveltek el :D
    De én is a falat kaparnám a hasonló értelmes kérdésektől. A könyv, meg mindig jó társ ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg nagyon jó! :)
      Engem is, de az újonnan megismert emberek általában felteszik ezt a kérdést - főleg az egyetemisták. :) Hasonlóan idegszaggató számomra a minek olvasol? és társai. :D
      Így van! ;)

      Törlés