TAG | Olvasási szokások

  Az elmúlt pár nap rendkívül nehéz és szomorúsággal, könnyekkel teli volt számomra. Emiatt a read-a-thonon sem sikerült eddig teljesítenem (eddig mindössze egy volume képregényt olvastam el), de úgy összességében az életben sem... Próbálom összeszedni magam, de nagyon nehéz.
  Elég hosszú ideje várakozik már a piszkozatok között ez a poszt, így éppen itt az ideje, hogy kikerüljön a blogra! Sajnos már nem emlékszem, hogy hol találtam rá a kérdésekre, de például booktube-on is több embernél láttam már, pl. mementomori

1. Van külön olvasókuckód? / általában az ágyamon szoktam olvasni vagy a kanapémon (esetleg annak karfájára felülve, félig kilógva a tetőablakomon - ez természetesen csak tavasszal, s nyáron fordul elő). 

2. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelzők vagy papírfecnik? / nagyrészt könyvjelzőket vagy fém gemkapcsokat szoktam használni, a legrandomabb dolog pedig egy köteg burgerking-es kupon volt. 


3. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol? / mindig egy nagyobb bekezdés előtt szeretem abbahagyni az olvasást, de igazából nincs konkrét kikötésem. Egyedül párbeszédek előtt nem szeretem letenni a könyvet. 


4. Szoktál nassolni vagy inni olvasás közben? valamiért nem tudok úgy normálisan koncentrálni az olvasásra, amikor eszek... Meg amúgy is mindkét tevékenységet ki kell élvezni rendesen. Inni szoktam: teát, kávét, vizet, gyümölcslevet, mikor mit. 


5. Szoktál zenét hallgatni, esetleg TV-t nézni? / nem. Nem tudok igazán koncentrálni a könyvre, ha zaj van a háttérben, még akkor sem, ha klasszikus, instrumentális zene szól. Sőt amúgy akkor sem, ha beszélgetnek mellettem vagy nagyon nagy hangzavar van. 


6. Egyszerre hány könyvet szoktál olvasni? / 3-4-5-6... Mindig változó. (De erről nagyon le kéne szoknom.)


7. Otthon vagy máshol olvasol szívesebben? / a legjobban természetesen itthon szeretek, kényelmesen bekuckózva, párnákkal, pléddel, finom innivalóval. De szeretek még tömegközlekedésen és kocsiban is olvasni, de várakozás közben is előfordul. 


8. Hangosan vagy csak a magadban olvasol? / csak magamban szoktam olvasni. 


9. Szoktál előre olvasni vagy kihagyni oldalakat? / nemigazán jellemző rám egyik sem. Nemrég
képek forrása: pinterest
viszont előfordult, hogy kihagytam oldalakat a Hová tűntél, Bernadette? vége felé. Elképesztően untam a sztorit, de azért kíváncsi voltam, hogy hogyan végződik a történet. 


10. Megtöröd a könyvek gerincét vagy úgy vigyázol rájuk mintha újak lennének? / igyekszem minden könyvemre nagyon figyelni, de sajnos van, amikor elkerülhetetlen a megtörés. Nálam például gyakran előfordul ez a Gabo / Ciceró könyveivel, mivel annyira szorosan vannak fűzve a lapok, hogy "nehéz" rendesen kinyitni a könyvet. Én személy szerint a Könyvmolyképző kötéseit szeretem a legjobban.

11. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük? / nem jellemző rám, hogy beleírok a könyvekbe, de nem nézem le azokat, akik megteszik. Sok embernél láttam olyat a booktube és bookstagram közösségben, akik azért vesznek meg régi és nagyon olcsó könyveket, hogy valamit rajzoljanak, fessenek a lapokra, s a szöveg csak egyfajta plusz hátteret ad a képeknek. Szerintem az ilyen alkotások kifejezetten szépek is tudnak lenni. 


12. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas? / nemigazán szoktam idegesíteni magam ilyesmin, csak konstatálom, hogy az adott történés baromság, és ennyi. 


13. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel? / nem. Próbálom kitalálni a szövegkörnyezetből, hogy mit is jelenthet vagy Anyukámat kérem meg, hogy segítsen. 


14. Mit olvasol most? / sok könyvet olvasok most, #surprisesurprise:


  • Fodor Ákos: Lehet
  • Agatha Christie: Gyilkosság Mezopotámiában
  • April Genevieve Tucholke: Wink Poppy Midnight
  • Jacob Grimm & Wilhelm Grimm: Grimms' Fairy Tales
  • Camilla Läckberg: A hableány
15. Milyen könyvet vettél legutóbb? / A Grimms' Fairy Tales-t. 


forrás: az instagram oldalamról való a kép, @heavenforthebooks
16. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban? / mindkettőnek megvan a maga varázsa szerintem, így egyik vagy másik sem vonz jobban. 

17. 
Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek? / persze... sokat szoktam ajánlani az Állatfarmot George Orwell-től, A szél árnyékát Carlos Ruiz Zafón-tól, a Dorian Gray arcképét Oscar Wilde-tól, a Tíz kicsi négert Agatha Christie-től, a krimik / thrillerek szerelmeseinek pedig szívesen ajánlom a Helen Grace sorozatot, illetve most már a képregényeket is sűrűn fel szoktam hozni, például a Saga-t. 

2 megjegyzés: