WRAP UP | Július

  Július mozgalmas volt, elég sok minden történt. 3 hétig voltunk nyaralni Horvátországban, hazaérve próbáltam minél több időt tölteni a barátommal, voltunk a Campuson egy napot (csoda volt az Irie Maffia és a Leander Kills koncert), itt készítettünk képeket egy tipikus amerikai photobooth-ban, felültünk az óriáskerékre, amivel egy kicsit sikerült legyőznöm a tériszonyomat - de azért önszántamból nem szállnék fel rá még egyszer. Múlt szerdán pedig kiderült az egyetemi felvételi eredménye is: orvosi diagnosztikai analitikus leszek (ezzel kapcsolatban egy picit későbbre beütemeztem már egy posztot, stay tuned!). Ma pedig megkezdtem a 4 hetes nyári gyakorlatomat az egyik nagy gyógyszergyárnál és tökre izgatott vagyok miatta, hogy milyen lesz. Ó, és ma kezdődik a II. Nagy Nyári Read-a-thon is Abstractelf és Nancy szerevezésében, amiről már tegnap olvashattatok egy posztot (katt IDE, ha nem láttad még).

Mit olvastam júliusban?

Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga volume 5., 6., 7. / az előző WRAP UP-ban nagyon sokat írtam a Saga-ról, úgyhogy ha nem bánjátok, ezt most nem tenném meg. A véleményem továbbra sem változott gyökeresen, de úgy érzem, hogy egyre jobban kezdem megszeretni a képregényeket.

Mark Waid: Archie - The New Riverdale volume 1. / elkezdtem egy képregényes kihívást, amit molyon találtam (ITT). Ennek keretében többek között egy olyyan képregényt kellett elolvasnom, amit adaptáltak filmmé / sorozattá. A tipikus szuperhősös sztorikon kívül egyből a Riverdale jutott eszembe. Kb. másfél-két hónapja néztem végig a sorozatot, s nagyon-nagyon tetszett. Így nagy reményekkel fordultam a képregény felé, de sajnos csalódnom kellett. Bugyutának éreztem a sztorit, nem tetszett a rajzstílus sem a legtöbb esetben, ráadásul ehhez kapcsolódóan az is baromira idegesített, hogy a rajzoló issue-ról-issue-ra megváltozott.

Marissa Meyer: Cinder / kivételesen erről írtam molyra értékelést, úgyhogy bemásolom ide azt, addig amíg nem készül el róla a teljes poszt: "Meglepő módon egészen bejött nekem ez a regény. Az írónő írásmódja magával ragadó, s érdekes az általa felvázolt világ is. Jól szórakoztam, amíg olvastam, lekötött, nagyszerű „beach-read” volt. Viszont azt le kell szögeznem, hogy a történet maga elképesztően kiszámítható, szinte már az első pillanatoktól kezdve tudtam, hogy mi lesz a csattanó. Mindenesetre nagyon nagy függővéggel zárult ez a rész, így várom, hogy folytathassam a sorozat olvasását."



Lang Leav: The Universe of Us / kedvet kaptam a versolvasásához, úgyhogy ismét Lang Leav mellett kötöttem ki. Sajnos ez a gyűjteménye annyira nem fogott meg, csak pár vers volt, amit magaménak éreztem.

Fabien Velhmann, Kerascoët: Beautiful Darkness / valamelyik Saga issue végén volt szó erről a képregényről, és egyből felkerült a kívánságlistámra. Megtetszett az az ígéret, hogy ez egy sötét és elég bizarr tündérmese. Nos, a sötét és a bizarr jelzők elég tökéletesen leírják a történetet. A történet mindenféle mesebeli lény köré épül, melyek egy halott kislányból kerülnek elő. Igen, a halott kislány megjelenése a képben máris előrevetíti az undor és a bizarrság faktor mértékét (ami eléggé magas, csak mondom). Másrészről szerintem egy tipikus meséről van szó: a jó és a rossz karakterek is jelen vannak, előbbiek eléggé naivak, utóbbiak pedig nem riadnak vissza semmitől, s természetesen elég erős feszültség húzódik közöttük. Egyértelműen egy felnőtt meséről van szó, vagyis inkább anti-meséről, így gyerekek kezébe ez semmiképpen sem való!
A rajzok amúgy gyönyörűek, csodás a vízfesték-szerű stílus. 

Rick Remender: Deadly Class volume 1. - Reagan Youth / számomra egy képregény esetében nagyon fontos a rajzok stílusa és a színek is (de ezt gondolom már sikerült leszűrnötök), mivel ha ez a két dolog nem tetszik meg elsőre, akkor nem is tudom folytatni az olvasást. A Deadly Class esetében mindkettő rendben volt, remekül visszaadta az 1980-as évek stílusát. Nem utolsó sorban a történet is megfogott: érdekes, remek aspektusai vannak, és a karakterek is sokszínűek. Bejön ez a bérgyilkosképző-suli dolog. 



J. K. Rowling: Harry Potter és a titkok kamrája / totál HP hangulatba kerültem az egyik reggelen, s úgy döntöttem itt az ideje folytatni a sorozat újraolvasását. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az egész sorozatról: imádom, és szerintem minden is imádni fogom. ♥

Skottie Young: I Hate Fairyland volume 1. - Madly Ever After / a Beautiful Darkness után még egy beteg képregény sorra került. Nagyon-nagyon tetszett Skottie Young alkotása: kreatív, baromira elborult történetet sikerült összehoznia. A sztori egy tündéri kislány, Gertrude köré épül, aki Tündérországban ragadt, immár 27 éve. Eközben lelkileg öregedett, de fizikailag még mindig egy 6 gyermek. Feladata az, hogy megszerezzen egy kulcsot, melynek segítségével visszajuthat családjához, s újra egy normális kislány legyen. Az évek során Gert esze elment, s egy kissé pszichopata tüneteket mutat. Segítője, Larry a kedvencem az egészben, hatalmas forma. Bejött az is, hogy nem káromkodtak a képregényben, hanem a szitkok egy kissé eltorzítva jelentek meg, pl. fluff you, stb. Imádtam a színezést, a képeket, a sztorit, de valami most mégis hiányzott belőle egy kicsit. Mindenképpen folytatni fogom a sorozat olvasását. 

Gerard Way, Gabriel Blá: The Umbrella Academy - Apocalypse Suite / ez egy nagyon király szuperhős sztori volt, egyedi karakterekkel, szuper történettel. Az egész rendkívül stílusos, elegáns, és bejött, ahogy a zenét belefonta az író. Mint már fentebb is említettem, egy képregényél nem elhanyagolhatóak a rajzok és a színezés sem: nekem előbbi nemigazán jött be a sok-sok Fiona Staples rajz után, de a színezés az zseniális, nagyon megragadott.



  Összesen 11 könyvet és 2018 oldalt sikerült elolvasnom, így naponta átlagosan 65 oldalt gyűrtem le. Örülök annak, hogy az előző hónaphoz képest ismételtem többet sikerült olvasnom - mondjuk ez nagyrészt a sok-sok képregénynek köszönhető. Jelenleg 38 könyvön vagyok túl, ami az elmúlt pár évhez képest jelentős változást mutat. Már nem is kell sok ahhoz, hogy teljesítsem az idei Goodreads kihívásomat! Plusz, örülnék neki, ha az 50 könyvön egy kicsit sikerülne is túlugranom. :)

Félbehagyás:
Jenny Lawson: Őrülten boldog / nagyon sok jót olvastam erről a könyvről, de egyszerűen hiába próbáltam meg végigerőlködni magam rajta, egyszerűen nem ment. Egyáltalán nem fogott meg magának a stílus sem, egy kissé erőltetettnek éreztem.

Mit olvasok most?

  • Elizabeth Haynes: A lélek legsötétje (nagyon bejön!)
  • Donnie Eichar: Halálhegy
  • Emily St. John Mandel: Tizenegyes állomás
  • Marjorie Liu: Monstress 1. - Awakening

Tervek:

  • Természetesen szeretném teljesíteni az összes read-a-thonos tervemet is, de ha realistán tekintek a dolgokra, akkor nem valószínű, hogy sikerülni majd befejezni mindent. 
  • A féltégla könyveim még mindig várakoznak a sorukra: Battle Royale, Ármány és kézfogó.
  • Szeretnék sok-sok képregényt olvasni ezúttal is, mivel már nem sok hiányzik ahhoz, hogy teljesítsem a Nagy Képregény Kihívást, amit már fentebb is említettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése