LISTÁZZUNK! | Nyári tervek

A képek hátterében Felhő látható, az új haverom :)
  Mostanában teljesen felborult az életem, s 1 év után ismét egy hatalmas lelki mélypont legeslegmélyén dagonyázok, juhú! Emiatt az elmúlt 2 hónapban elég keveset olvastam (6 könyvet összesen), ami be kell vallanom, nagyon rosszul érint.Bár az eddigiekhez viszonyítva sokkal jobbnak érzem a helyzetet, még mindig nem vagyok "jól". Tudom, tudom, ez nem lelkizős blog, de hol máshol írhatná ki magából az ember lánya kínzó érzelmeit, illetve gondolatait, mint a saját blogján?

  Nyárra szerencsére elég sok tervem van, és alig várom már, hogy végre belevessem magam a programokba! Íme pár közülük: először is hihetetlenül szeretném megnézni a moziban a Mielőtt megismerteleket (a könyvről hamarosan írok!), ám előtte még lesz egy nyárnyitó buli is. A családdal 3 hétre fogunk elutazni Horvátországba, ami mindig nagyon feltölt energiával. Július végén lesz itt, Debrecenben a Campus fesztivál, amire immár másodjára fogok elmenni. Valószínűleg Pesten (azaz Diósdon) is el fogok tölteni pár hetet a kereszt szüleimnél. Augusztusban önkénteskedni fogok egy állatmenhelyen is.

  Ami a könyves szegmensét illeti a nyaramnak:
  Kölcsön kaptam az egyik kedvenc magyar íróm, Lakatos Levente Szeress jobban! című könyvét. Alig várom, hogy nyáron belemerülhessek végre! :)
  Év elején megfogadtam, hogy minél több klasszikust szeretnék elolvasni (amivel jelenleg eléggé siralmasan állok...). Erre a célra választottam egyik régi adósságomat, ami nem más, mint William Golding-tól A Legyek Ura. Még általános 4. osztályában kellett volna megismerkednem vele, de akkor valamiért nem tudott lekötni. A másik delikvens pedig a Védett férfiak Robert Merlétől, mivel már nagyon-nagyon hosszú ideje szeretnék olvasni valamit az életművéből. A nagyszüleim könyvespolcait böngészve figyeltem fel rá. Eléggé saláta állapotban van, szakadt is, de épp ezért lett egyből kedves a számomra. Egyszer valamelyik családtag biztos nagyon szerette. :)


  Az ezer meg ezer éve porosodó könyveimből is válogattam párat. Scott Westrerfeld Szépek sorozatát annó imádtam, így nem is értem, hogy miért nem nyúltam hozzá immár 4 (NÉGY!) éve a Leviatánhoz. Pedig szuper kis steampunknak tűnik. Az egyik legszégyenletesebb adósságom nem más, mint Markus Zusak-tól A könyvtolvaj. Ez is nagyjából 5-6 éve áll olvasatlanul, de valamiért nem merek belekezdeni. Hátha nyáron megjön hozzá a kedvem!


  Miamona kihívására választottam Davide Enia-tól az Úgy a Földön is című regényt, ami tökéletesen megfelel az Al dente - Ízig-vérig olasz szerzőtől egy ízig-vérig olasz mű elolvasása nevezetű ponthoz. :) A komfortzónám elhagyására pedig szuper lesz Susannah Cahalan -tól a Lángoló agy, ami nonfiction és memoár is. Kíváncsi vagyok, hogy orvosi, biológiai, kémiai szempontból mennyire lesz hiteles.


  Nyaranta a szokásosnál is jobban vonzódom a borzongató regényekhez, legyen az akár krimi, thriller, horror vagy egy megrázó disztópia. Picit csalok, mert már olvasom, de feltettem a listára Mats Strandberg és Sara B. Elfgren könyvét A kört is. Egyenlőre elég lassan haladok vele, mert a -pillanatnyilag- labilis lelkiállapotomat eléggé nyomasztja. De amúgy tetszik! Sok jót hallottam Alexandra Bracken-ről is, főleg külföldi booktuber körökben. És bár már ez is hosszú ideje csücsül a polcomon, csak most jött meg hozzá a kedvem. Rick Yancey is nagy hype-nak örved mostanság, szóval épp itt az ideje, hogy megtudjam mire fel. Grady Hendrix Horrorstörje pedig már nem ismeretlen vendég a TBR listáimon... #shameonme. Pedig annyira jónak tűnik, ráadásul Dórinak és PuPillának is tetszett.


  Ezeken kívül szeretném újraolvasni a teljes Harry Potter sorozatot - valamiért most nagy kedvem van feleleveníteni a régi emlékeket. :) Plusz, ha már sorozatok, akkor szeretném végre befejezni Cassandra Clare-től Végzet ereklyéit is. Azt még nem döntöttem el 100%-osan, hogy mind a 6 részt vagy csak az eredeti trilógiát olvassam -e el (amúgy már csak az Üvegváros lenne hátra). Ti mit gondoltok? Plusz, szerepel a terveim között egy roadtrip regény is, de egyenlőre elég bizonytalan vagyok azzal kapcsolatban, hogy mi is legyen az. Ötletek? :)
  A következő 3 hónapban szeretnék haladni az év elején bevállalt kihívásaimmal is (poszt ITT). Ó, és tegnap találtam molyon egy másik érdekesnek tűnőt is, amire egyből jelentkeztem.
  Jaj, és a mai napom legjobb híre: meg fog jelenni egy új Ambrózy-novella a Könyvhétre! Köszi Bess az infót. :) Hipphipphurrá!

  // UPDATE: Találtam Instagramon egy nagyon szuper fotós-könyves kihívást, csatlakozzatok Ti is! :)
UPDATE #2.: CoolBookz-os Könyvbingó! :) ITT. //

És Nektek milyen személyes / könyves terveitek vannak a nyárra? :)

8 megjegyzés:

  1. Szívesen. :D Kívánom, hogy minél hamarabb túllendülj a lelki mélyponton, túl szép az idő és túl sok a jó könyv ahhoz, hogy ezzel teljen a nyár. :))
    Komolyan mész Diósdra? :D Vicces, mi is ott élünk (ha éppen nem külföldön tartózkodunk/egyetemen vagyok). Mielőtt megismertelek mozi nálam is tervben van, önkénteskedni én is fogok, de sajnos a családi tengerpart nyaralás megint elmarad más dolgoknak köszönhetően. (Lopom a poszt ötletet, és akkor majd írok róla. ;) A védett férfiakat szüleim már javasolták, szóval nekem is illene elolvasnom. A Legyek ura remélem tetszeni fog, amikor anno 14 évesen olvastam utáltam, de nagy valószínűséggel az Éhezők viadala, Battle Royal után most tetszene. :D A könyvtolvajt csak javasolni tudom. A HP újraolvasás tavaly nyáron nekem már megvolt, szóval most nem szakíthatok rá időt, ellenben nekem is be kellene már fejeznem a Végzet ereklyéit. Csak a 6. rész maradt, de tényleg igaz, hogy Clarenek elég lett volna trilógiát írnia belőle... Nem az egész könyv road trip, de a Papírvárosokat vagy a Soha határát tudom javasolni. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm szépen! Remélem hamar vége lesz most már. :)
      Juuj, de jó! Ha Augusztusban otthon leszel (és van kedved), akkor összehozhatnánk egy kávézós bloggertalit. :) Te hol fogsz önkénteskedni?
      Várom a posztot! :)
      Anno nekem se tetszett, be se tudtam fejezni, de most hátha... :D
      Ha az Üvegváros után úgy érzem, hogy kíváncsi vagyok a folytatásra, akkor majd teszek vele egy próbát, de sajna van egy olyan érzésem, hogy már csak felesleges "nyúzása" a sztorinak. :/
      Köszi a tippeket! :) Az egyik nekem is a Soha határa volt, bár a NA műfajjal nem vagyunk nagy cimbik... :D

      Törlés
    2. Naná, szívesen :DD Ha hazamegyünk, akkor az augusztusban lesz. Facebookon majd megkereshetjük egymást és megbeszélhetjük a részleteket. :) Erdélybe megyek egy rendezvény/táborba, recepciósként. :)
      Csak ezt tudom javasolni, én sajnos folytattam a VE-t, szóval most már be kell fejeznem... :P NA-val én sem, ez az egyetlen regény, ami tetszett a műfajban. :DD (szerintem a road trip szál miatt)

      Törlés
    3. Szuper lenne! :)
      Ú, nagyon jól hangzik. :) Erdély gyönyörű szép hely.
      Most találtam pár izginek tűnő road trip könyvet, szerintem majd írok róluk egy ilyen kívánságlista-szerű / ajánló posztot.

      Törlés
  2. Én is csak azt kívánom neked, hogy kilábalj arról a mélypontról. A nyarad azért sok jó programot tartogat, ami biztos segíteni fog. Na meg nagyon jó listát állítottál össze - csupa jó könyvvel! Nekem a két klasszikus közül A legyek ura tetszett jobban, kíváncsi vagyok neked most felnőtt fejjel, hogyan fog csúszni!
    A HP újraolvasás jó ötlet, engem mindig visszarepít a gondtalan gyerek-kamaszévemhez, ezért is szeretem. Ez a sorozat nekem mindig egy kuckó lesz, amibe visszabújhatok ha valami rossz ér.
    A Leviatánt és a Könyvtolvajt is nagyon ajánlom, igaz előbbinél én se fejeztem be a sorozatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Most már kezdem sokkal jobban érezni magam. :)
      Már beleolvastam A Legyek Urába és eddig bejön, remélem ez így marad egészen a végéig!
      Igen, én is épp ezért döntöttem úgy, hogy újraolvasom most a sorozatot. Kell egy kis megnyugvás, és a HP mindig ezt nyújtja a számomra. Kabátkönyv. :)

      Törlés
  3. Kitartást a problémákhoz, remélem már túl vagy a mélyponton, és jobban leszel! Vigasztalódj a sok jó könyvvel! És három hét Horvátország, wow, kicsit irigykedem ;) Ugyanakkor rögtön a praktikus könyvmoly énem tört elő: hmm vajon mennyi könyvet vinnék, és miket és hogy férne el? :D
    Állatmenhelyen önkénteskedsz, dejó!!! Imádom az állatokat. :) Üdv a cicáknak! :D

    A könyvterveid tök jók, és nagyon cuki a felhős párnád. :) Legyek ura: nyárra való, még ha komor is. Általános 4. osztály? Jézus... szerintem gyerekeknek nagyon nem való amúgy, azt hiszem 2-3 éve olvastam, és tettem ezt a megállapítást.
    Merle... fú, én is mióta szeretnék már valamit olvasni tőle. :) (még soha semmit)
    Egy angol Leviatán nálam is porosodik... el kéne olvasni - túl sok könyv, túl kevés idő, tipikus.. :) A könyvtolvaj, ójee, imádom! Kölcsön-példányt olvastam sajnos, de majd előbb-utóbb beszerzek egy sajátot is.
    Lángoló agy! szintén érdekel engem is.
    A Kör elég nyomasztó is marad végig, ugyanakkor nagyon jó történet, és remek karakterek. Nekem már az utolsó része lenne soron, de tologatom.. (pedig idén vcs-s is) Az is egy féltégla! :D
    Ááá, és tényleg itt a Horrorstör! Köszi a linkelést! :) Remélem tetszeni fog! A forma olyan formabontó, hogy már csak azért is muszáj szeretni!
    HP! Képzeld, idénre elvileg én is beterveztem nagy újrázásokat, az év első felében a Fevereket újráztam, a másodikban a HP-kat én is szeretném! Már vagy 4 éve olvastam újra utoljára a sorozatot, annyira jó lesz minden ki apró részletben elmerülni újra!
    Ennek a YA nyár kihívásnak nagyon jópofák a kategóriái. :)

    Jó olvasást, nyaralást és fel a fejjel! :) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igen, már nagyjából, innen már csak felfelé vezet az út! :D
      Én mindig rengeteg könyvet viszek . biztos, hogy többet, mint amennyit el tudok olvasni. De azért, na... a válogatás lehetőséget meg szeretném hagyni magamnak. :)
      Én is nagyon, bár biztos vagyok benne, hogy mindenkit haza szeretnék majd hozni. :) Átadom! ;)

      Ugyeee? :) És nagyon kényelmes is. :D Annó Anyukám is nézett egy nagyot, hogy A Legyek ura kötelező olvasmány 4.-ben, de nem ez volt az egyetlen hülye döntése a magyartanáromnak.
      Merlével kapcsolatban van egy olyan megérzésem, hogy nagyon jó lesz, kíváncsi vagyok bejön-e.
      Picit lecsengett már a steampunk-láz, lehet azért tologatjuk szegényt annyit. A könyvtolvajra egyre inkább ráhangolódok, annyira szereti mindenki.
      Jaj, nagyon tetszik amúgy! Tök jó a stílus, a karakterek, imádom.
      Szeretem nézegetni a Horrorstört meg lapozgatni, annyira különleges, de az olvasására amúgy meg nem tudom rávenni magam. :D Ki érti ezt? :D
      Naaaa, de jóóó! :)) Jó HP-maraton nekünk! ;) A Fever-sorozattal én megrekedtem a 2. rész után, pedig nagyon-nagyon tetszett. Mindkettőt nyaraláson olvastam, és ha rájuk gondolok visszarepítenek abba az időszakba. :)
      Igeen, szerintem is. :)

      Köszönöööm! :)) Te már tudod, hogy merre mentek nyaralni? :)

      Törlés