Hogyan szabaduljunk meg az olvasási válságtól?

  Mint azt már az előző bejegyzésemben is említettem, hatalmas olvasási válságban szenvedek / szenvedtem, ami sajnos ezúttal azzal jár együtt, hogy írni sem tudok. Hiába nyitom meg a készülő bejegyzéseimet, hiába próbálok írni hozzájuk egy-két értelmes gondolatot, egyszerűen nem megy. Csak bámulom a félig kész vázlatomat és az agyamban eluralkodik a teljes hírzárlat. Az olvasás esetében szerencsére már jelentős változást mutattam ezen a héten, és végre sikerült találnom egy olyan könyvet, ami többé-kevésbé leköt, nem mellesleg még tetszik is (Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek).
Képek forrása: Pinterest

  Az olvasási válság mindannyiunk számára ismert fogalom, hisz' nincs olyan könyvmoly, akit néha-néha el ne érne ez a borzasztó kór. Ilyenkor képtelenek vagyunk belemerülni a történetbe, újra és újra és újra... ÉS ÚJRA el kell olvasnunk az adott mondatot, hogy végre felfogjuk miről is van szó. Az ilyen esetekre mindenkinek megvannak a jól bevált rituáléi, tippjei, amik segítenek átvészelni a válságot. Most megosztom Veletek az én ötleteimet is!

  1. Az első és legfontosabb dolog az, hogy nem szabad erőltetni a dolgot - elvégre egy hobbiról van szó, ám ha kötelezettséggé válik, akkor nem fog örömet okozni.
  2. Ha eljutok arra a pontra, amikor már szívesen olvasnék valamit, akkor mindenképpen olyat választok, ami teljesen kikapcsolja az agyamat, vagy egy régi kedvencemet, ami körbeölel mint egy meleg takaró. Ilyenkor nem jöhet szóba semmilyen nehezebb vagy komplex világú regény, mert azokkal biztos a teljes kudarc. 
  3. Ha valamiért mégsem válik be a választott könyvem, nem marad más mint a napokig tartó sorozat-maraton. Mivel most sajnos nem csak pár napig "vendégeskedett" nálam ez a válság (hanem már lassan 1 hónapja szenvedek...), így a Trónok harca mind az 5 évadát ledaráltam. Megint. Szerencse, hogy holnap végre itt a 6. évad is. Fangirl-mode: ON!
  4. Szerintem nagyon fontos, hogy valami olyasmit csináljunk ebben az időszakban, ami boldoggá tesz és kikapcsol minket. Szerencsére nem hajt a tatár, és a könyvek megvárnak, így egy párnapos szünet még nem a világ vége. Ilyenkor a filmnézés és sorozatozás mellett szeretek minél több programot csinálni a barátaimmal, sokkal többet tornázni, vagy éppen az új hobbimnak, a színezésnek élni. Végre engem is magával ragadott ez a hatalmas őrület! :) 
  5. Sok esetben mindössze annyi a problémám, hogy ráunok egyes műfajokra, s csak egy éles váltásra van szükségem, például a lajti, romantikusokról a csavaros, véres, megbotránkoztató krimikre. Előfordul az is, hogy csak a regényekről kell átváltanom valami másra: lehet ez egy verseskötet vagy akár novellák is. 
  
  Sajnos az írói válság elkerülésére / leküzdésére még nem sikerült kifejlesztenem egy épkézláb módszert sem, így ebben az esetben marad a jól bevált pihentetős módszer. Egyszer majdcsak elkap a gépszíj! 
  Remélem, hogy hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést! Ti mit szoktatok csinálni annak érdekében, hogy minél hamarabb megszabaduljatok az olvasási válságtól? :) 

8 megjegyzés:

  1. Ez most pont témába vágó :D Engem is kerülget az olvasói válság mostanában rendesen. A legrosszabb az, hogy bármit csinálok csak olvasni nincs időm és energiám leülni. Ilyenkor én is sorozatokat szoktam nézni + a laptop előtt közben szoktam tornázni, mert rossz szokásom, hogy nagyon hamar megunom a laptop vagy a tévé bámulását.
    Van, hogy egy kis környezetváltozásra van szükségem, például az utóbbi napokban szívesebben olvastam kint a szabadban. Csak elmentem kutyát sétáltatni (szerencsére a házunk mögött rögtön ott van egy egész mező és utána az erdő), magammal vittem a könyvet, leültem a rét kellős közepén és elkezdtem olvasni. Máris könnyebben ment. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom! :( Remélem, hogy hamarosan több időd lesz az olvasásra is. :)
      A szabadban olvasás baromi jó hatással van rám is. Kellemes érzés magamon érezni a napsugarakat, hallani a madárcsicsergést... Teljesen idilli kép. :)

      Törlés
    2. Köszi szépen! :) Igen, tényleg idilli kép :D Kár, hogy a mai napon szakadt az eső...

      Törlés
    3. Nálunk is és nagyon fúj a szél... Borzasztóan lehangoló ez az időjárás, egyszerűen semmihez sincs kedvem. :(

      Törlés
  2. A pihentetés általában segít. :) Én is olvasási válságban vagyok, bár épp kilábalóban, a könyvfeszt meghozta a kedvem, csak az időm kevéske kicsit. :) Elakadtam néhány könyvben, pedig jók, de jött ez a tényleg tipikus: hatvanszor olvasom ugyanazt a pár mondatot, és nem jut el a tudatomig, és 15 percet töltök egy oldalon... ah. Félre kell tenni ilyenkor. :)
    A Trónokat nagyon várom én is!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. :)
      Úgy látszik tavasszal mindenkit megkörnyékez az olvasási válság... :D Fogsz írni a könyvfesztről beszámolót? :)
      Az egészben ez a legrosszabb, amikor képtelenek vagyunk belemerülni a sztoriba.

      Törlés
    2. Nálam elég ritkán jön, és általában nem tavasszal, de most így jött ki a lépés. :)
      Már írtam beszámolót, tegnap tettem ki. :)
      Nagyon idegesítő, amikor nem tudok belemerülni, én is utálom, ezerfelé jár az agyam, és tulajdonképpen azért olvasom újra és újra és újra ugyanazt, mert máshol járok.

      Törlés
    3. Szerencsés vagyok, hogy nálad ritkán fordul elő. :) Az én esetemben nagyjából minden évszakváltáskor megjelenik - nem tudom, hogy mi lehet ennek az oka.
      Olvastam! :) Biztos nagyon jó volt. Jövőre én is szeretnék elmenni.
      Igen, ez így van nálam is. Minden másra gondolok és egyszerűen nem tud lekötni semmi.

      Törlés