BOOK CHATS | J. K. Rowling: Fantastic Beasts and Where to Find Them

MARY LOU 
Are you a seeker? A seeker after truth? 
A beat 
NEWT 
I'm more of a chaser, really.
  Szerintem mindenki, aki kicsit is kedveli J. K. Rowling varázslóvilágát az tűkön ülve várta a Legendás állatok és megfigyelésük premierjét, ami igazi HP-élményt adott, de mindemellett egy teljesen új világot nyitott meg előttünk. Én még 2016. novemberében néztem meg a filmet a barátommal, ami mindkettőnk számára nagyon jó élmény volt, főleg, hogy 3D-s vetítésen voltunk, így természetesen minden sokkal élethűbb volt. Ezek után nem is volt kérdéses számomra, hogy a megjelenő forgatókönyvet is el szeretném majd olvasni, amit tavaly meg is kaptam a születésnapomra az eredeti, angol verzióban. Sajnos az olvasása eddig váratott magára, mert valahogy soha nem tudtam rendesen belefeledkezni a történetbe, túlságosan zavart a forgatókönyves forma. Most lekaptam a polcomról, s a suliba ezt a könyvet vittem magammal, hogy az unalmas órákon a telefonnyomkodáson kívül mással is le tudjam kötni a figyelmem (#badstudent).
Fülszöveg: J.K. Rowling's screenwriting debut is captured in this exciting hardcover edition of the Fantastic Beasts and Where to Find Them screenplay. 
When Magizoologist Newt Scamander arrives in New York, he intends his stay to be just a brief stopover. However, when his magical case is misplaced and some of Newt's fantastic beasts escape, it spells trouble for everyone…
Fantastic Beasts and Where to Find Them marks the screenwriting debut of J.K. Rowling, author of the beloved and internationally bestselling Harry Potter books. Featuring a cast of remarkable characters, this is epic, adventure-packed storytelling at its very best. 
  Azt már így az elején le kell szögeznem, hogy a könyv gyönyörű mind kívül, mind belül: mindkettő MinaLima munkája. Már csak ezek miatt is egy csodálatos gyűjtői példány a könyv. Külön tetszett, hogy egy-egy mágikus lény is megjelent az illusztrációk között.
  Kicsit hiányérzetem volt olvasás közben, ez egyrészt a forgatókönyves forma egyik következménye lehet, ami egy nagyon-nagy plusz is, hiszen érdekes belelátni a filmes szakzsargonba (a könyv utolsó lapjain kis útmutató található a rövidítések értelmezéséhez!), illetve természetesen az is izgalmas, hogy milyen részletek fontosak a forgatás során. Másrészt viszont szerintem sok részlet elveszett - többek között a karakterek, a világ jellemzése is -, s talán jobb lett volna ha a könyvet olvasom el előbb, aztán kerítem sorra a filmet, mivel így különösebben semmi újat sem adott számomra. Ám kellemesen elringatott, elvarázsolt, élveztem a szöveget, a mágiát, és azt, hogy újra felfedezhettem ezt az új világot. 
  Az elején eléggé nehezen tudtam megszokni a nyelvezetet, mivel Rowling gyakran használ ritkán előforduló szavakat. Emiatt én kezdőknek semmiképpen sem ajánlanám az olvasását, viszont ha már tapasztaltabb angolul-olvasó az ember, akkor nagyon gyorsan át lehet repülni a könyvön, főleg, ha már a filmet is láttad előzetesen. Említettem már, hogy az elején eléggé tartottam a forgatókönyv-formától, de azt kell mondanom, hogy 20-30 oldal után teljesen megszoktam és már nem is tűnt fel, hogy nem egy regényt olvasok.

NEWT
Now there's absolutely nothing for you to worry about.
JACOB
Tell me – has anyone ever believed you when you told them not to worry?
NEWT
My philosophy is that worrying means you suffer twice.
  Ó, és így a végére egy nagyon jó hírt tartogatok a számotokra! Novemberben érkezik a filmsorozat folytatása, The Crimes of Grindelwald címmel. Már a trailer is hihetetlenül megfogott magának, és a fiatal Dumbledore-t alakító színész munkájára pedig különösen kíváncsi leszek majd! Ráadásul Goodreads-re már a készülő forgatókönyv is felkerült, fülszöveggel, és azt is tudjuk már, hogy november 16.-án fog megjelenni. Részemről egy biztos vétel lesz, s már alig várom, hogy olvashassam, illetve hogy megnézzem a filmet is!
At the end of Fantastic Beasts and Where to Find Them, the powerful Dark wizard Gellert Grindelwald was captured in New York with the help of Newt Scamander. But, making good on his threat, Grindelwald escapes custody and sets about gathering followers, most unsuspecting of his true agenda: to raise pure-blood wizards up to rule over all non-magical beings. In an effort to thwart Grindelwald’s plans, Albus Dumbledore enlists Newt, his former Hogwarts student, who agrees to help once again, unaware of the dangers that lie ahead. Lines are drawn as love and loyalty are tested, even among the truest friends and family, in an increasingly divided wizarding world. This second original screenplay from J.K. Rowling, illustrated with stunning line art from MinaLima, expands on earlier events that helped shaped the wizarding world, with some surprising nods to the Harry Potter stories that will delight fans of both the books and films.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése