WRAP UP | Mit olvastam júniusban?

forrás: pinterest
  Ismét eljött a hónap vége, így itt az ideje a számadásnak. Nagyon elégedett vagyok most, rengeteget olvastam, összesen 9 könyvet. Ráadásul sikerült különböző műfajokból válogatnom, volt itt verses kötet, mágikus realizmus, képregények, YA és történelmi-krimi egyveleg is. Volt pár kiemelkedő, de pár felejthető olvasmányom is, így legalább változatos júniust tudhatok magam mögött. Ebben az évben most olvastam a legtöbbet, összesen 1849 oldalt - remélem ez a tendencia az év következő hónapjaiban is megmarad majd.
  Két beszerzés is becsúszott: az egyik George Orwell-től az 1984, a másik pedig a Battle Royale Takami Kósun-tól (a barátom ajándéka volt). Mindkettő régóta kívánságlistás darab olt már, és nagyon örülök neki, hogy végre a polcomon vannak! :)
  Ebben a hónapban nem saját fotókat hoztam kiegészítésként, mivel éppen Horvátországban vagyok, s nincsenek nálam azok a könyvek, melyeket a posztban említek. A fotószerkesztővel ezúttal is meggyűlt a bajom, kérlek ezt nézzétek el nekem.

Miket olvastam?

Böszörményi Gyula: Beretva és tőr / az Ambrózy báró esetei az egyik legkedvesebb sorozat a számomra. Őszintén szólva kicsit tartottam attól, hogy ez a kis kiegészítő történet annyira nem fog tetszeni, de szerencsére nem ért csalódás. Szuper íve van a történetnek, a bűntény felgöngyölítése ezúttal is teljes, illetve logikus, plusz kidolgozott eleje és vége van. Nagyon tetszett!

Lang Leav: Love & Misadventure / több külföldi YouTuber-től hallottam már Lang Leav-ről, de eddig nem volt szerencsém megismerni a költészetét. Most végre belebotlottam, és egy óra leforgása alatt el is olvastam. Nem tetszett annyira, mint mondjuk a milk & honey Rupi Kaur-tól, de ebben is voltak gyönyörű versek, amelyek nagyon megragadtak. Lehet erről is készítek majd egy posztot, még nem vagyok biztos benne. Érdekel valakit egy kicsit közelebbről? :)

Leslye Walton: Ava Lavender különös és szépséges bánata / a mágikus realimzust, mint műfajt mindig a kedvenceim között tartottam számon, de ennek ellenére nagyon kevés ilyen regényt olvastam eddig. Ha egészen pontos szeretnék lenni, azt hiszem, hogy a Száz év magány az egyetlen, na meg A csipkeolvasó talán még besorolható ide. Na, de a lényeg: nagyon tetszett nekem ez a könyv. Imádtam minden sorát. Mindenképpen szeretnék róla egy bejegyzést írni, sok-sok idézettel, hogy valamennyire átjöjjön a könyv hangulata.


Brian K. Vaughan: Saga Volume 1., 2., 3., 4. / szintén booktube-os felfedezés ez a képregény-sorozat. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire magával tud ragadni ez a műfaj, de kellemes meglepetésként ért. Nagyon összetett, s különleges a Saga világa, a szereplők egytől-egyik kidolgozottak, és élet-szagúak. Soha nem találkoztam még ilyen univerzummal, azt hiszem épp emiatt tetszik ennyire. Az első négy volume-ot rekordidő alatt olvastam végig, teljesen beszippantott az egész. A képkockák pedig egyszerűen varázslatosak: gyönyörűek a színek, a vonalvezetés... Fiona Staples életre keltette a történetet, és csodálatos munkát végzett. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla! A képregények 2017 új kedvencei nálam. :) Amúgy nyelvgyakorlás szempontjából is kiváló a Saga - rengeteg számomra ismeretlen szó, szófordulat tarkítja a szöveget, ami sokat segít abban, hogy fejlődjön a szókincsem, nyelvtanom.

Maria Semple: Hová tűntél, Bernadette? / egyáltalán nem jött be ez a könyv, így egy hatalmas csalódás ért. Sokkal viccesebb és érdekesebb történetet vártam volna, de ebben a formában egyáltalán nem sikerült lekötnie - őszintén szólva a végét nagy vonalakban olvastam el, bizonyos részleteket csak. Az alapötlet viszont tetszett, főleg az, hogy e-mailek, levelek formájában ismerjük meg a történéseket, több szereplő szemszögéből.

Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem / nyaralás alatt sokszor olvasok anynyugtató könyeket, amiken nem kell sokat gondolkoznom, nincs nagy cselekménye, csak sodor magával és nyújt egypár szórakoztató órát. Ettől a regénytől ezt egyértelműen megkaptam, de egyáltalán nem okozott maradandó élményt. Sőt. Felejthető, baromi unalmas, ráadásul kiszámítható is. Teljesen kinőttem már a YA könyvekből, ez kezd egyértelművé válni számomra.


Júliusi tervek és amiket most olvasok:
  Szeretnék túl lenni a féltégla könyveimen, az Ármány és kézfogón, illetve a Battle Royale-on is. Ezek mellett nem tudom, hogy mi fog még beleférni a körbe, de jó lenne befejezni az Őrülten boldogot Jenny Lawson-tól, és a Tizenegyes állomást Emily St. John Mandel-től. Szeretném a két Barcelonában játszódó könyvemet is elolvasni, a Vesalius titkát és a Barcelona árnyait. Agatha Christie is van tervben - csak szerencsétlen módon lelőttem magamnak a sztori csattanóját -, illetve skandináv krimi is (Camilla Läckberg: A hableány - nem tudjátok, hogy a sorozat előző köteteinek ismerete nélkül is olvasható-e?), na meg pár új képregény is, például az East of West meg a Papergirls, de a Saga-t is folytatni fogom. Tervekből nincs hiány, a tengerparton pedig az olvasás is jobban megy. :)

A többiek havi zárása: Dóri,

4 megjegyzés:

  1. Az Ava Lavender különös és szépséges bánatát én is megvettem a Könyvfesztiválon, de még nem kezdtem neki. Ha szereted ezt a zsánert, akkor nagyon ajánlom még Alice Hoffman, Joanne Harris és Sarah Addison Allen könyveit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SAA-től olvastam már, az ő stílusa is egészen bejött, de az Ava Lavenderé egy kicsit talán jobban. Remélem neked is tetszeni fog! :))

      Törlés
  2. Tök jó könyveket olvastál, engem érdekel Lang Leav kötete, írj róla ha van kedved/időd ;)
    Most érdekelni kezdett a Saga képregény, még sosem hallottam róla. Jó nyaralást ;)
    A júliusi terveid közül a Tizenegyes állomás szerintem tetszeni fog, a Vesaliust meg lehet én is sorra kerítem még ebben a hónapban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, szupi, akkor meg is írom - a verseket már összeszedtem hozzá. :)
      Szerintem egy próbát megér a Saga, nagyon érdekes a világa. :)
      Kösziii! :))
      A Tizenegyes állomás eddig nemigazán ragadott meg, remélem azért később beszippant. :) A Vesalius meg olyan izginek tűnik!! :)

      Törlés