BOOK TAG - Tea Time

Ezt a taget a Three Points Of View nevezetű blogon találtam, és egyből megtetszett, úgyhogy nem is volt kérdés számomra, hogy kitöltöm.
Imádok teát inni, főként az ilyen hűvös, csontig hatolóan borzongató, borongós időben. Számomra a teljes megnyugvást jelenti az, amikor beleülök a kis fából készült olvasós székembe, amiben egy pihe - puha párna van, az éppen aktuális könyvemet csapom fel, beleburkolózok egy meleg plédbe, és mellettem ott van egy pohár gőzölgő, isteni illatú tea. 

1. INSTANT TEA, avagy a legrövidebb könyv, amit idén olvastál
Ebben az évben még nem olvastam kifejezetten rövidnek mondható könyvet, úgyhogy tavalyiak közül a választásom Franz Kafka híres művére esett, Az átváltozásra. Igaz, hogy annyira nem tetszett, de miután órán kielemeztük, darabjaira szedtük és teljesen megértettem minden részletét, egészen megszerettem. 

2.  ZÖLD TEA, avagy egy könyv zöld borítóval
Szétnéztem a polcaimon, mert hirtelen nem jutott eszembe egy olyan regény sem, aminek zöld lenne a borítója, persze utána egyből találtam jónéhányat. A választásom Rick Riordan Villámtolvajára esett, hiszem már időtlen - idők óta el szeretném olvasni, de valami mindig befurakodik elé. 

3. FORRÓ CITROMOS TEA MÉZZEL, avagy egy könyv, ami átmelengeti a lelked
Igazából azt a könyvet, amit ide sorolok, írhatnám a jeges gyümölcsteához is, ugyanis a választottam nem más, mint Beth Hoffmann - tól a Déli álmok. Igaz, hogy nem egy tökéletes és hibátlan történetről beszélünk, engem mégis roppant jó időpontban talált meg és egyből beleszerelmesedtem a déli hangulatba. Ha újraolvastam mindenképpen írok róla pár sort! :)

4. ÖTÓRAI TEA, avagy egy könyv, amit angolul olvastál
Még pár éve olvastam angolul Rachel Hawkins - tól a Hex Hall - t, ami időközben már itthon is megjelent. Akkor az volt az első idegennyelvűm, azóta már csatlakozott hozzá pár, de azért az első élmény volt igazán maradandó. :) Ha túl leszek az érettségin és végre élvezhetem a nyarat, akkor több angolt is szeretnék olvasni, hogy tovább fejleszthessem a tudásomat. 

5. GYÓGYTEA, avagy egy könyv, amit nem élvezetből, hanem "muszájból" olvastál el
Sok - sok kötelezőt tudnék említeni, de a legnagyobb szenvedést a 9. - es olvasmányok jelentették, például Dante - től a Pokol, de még több hasonló delikvens is van. Egyébként valamikor szeretném majd újra a kezembe venni, de akkor, amikor már egy kissé idősebb leszek hozzá. Én töretlenül azt vallom, hogy ezek a régies nyelvezetű remekművek nem egy 9. - es, 15 - 16 éves gyerek kezébe valóak. 
Azóta viszont nemigazán volt olyan kötelező, ami annyira nem tetszett, talán Flaubert Bovarynéja. 

6.  FEKETE TEA, avagy egy olyan akciódús könyv, amin soha, de soha nem tudnál elaludni
Nagyon szerettem Mark Lawrence - től a Tövisek hercegét - igaz, poszt nem született belőle. Ennél a kategóriánál egyből ez villant be, és az, hogy nagyjából másfél nap alatt elolvastam, mivel annyira pörgött a cselekmény, olyan izgalmas volt, hogy nem tudtam elszakadni tőle. Elaludni pedig végképp nem tudtam volna rajta. 

7. JEGES GYÜMÖLCSTEA, avagy egy igazi, hamisítatlan nyári kaland
Tavaly nyár végén, egyfajta nyárbúcsúztatóként olvastam el Jennifer E. Smith regényét a Milyen is a boldogság? - ot. Ha visszagondolok az olvasmányélményre egyből a nyár, a fülledt meleg és a kellemesen jéghideg fagyi jut eszembe. Tuti, hogy ezen a nyáron is újra el fogom olvasni. 

8. KALINKA SZAMOVÁR, avagy egy könyv, amit csak alkohol tudott volna elviselhetővé tenni
Vagy az sem...
 Ide egyértelműen a legutáltabb könyvemet választottam, Jenna Black - től a Káprázatot. Ezen még egy jó erős, "hídrobbantó" pálinka sem segített volna. Ezt bátran merem állítani.

Remélem tetszett Nektek ez a kis tag, és esetleg Ti is kedvet kaptatok hozzá, hogy kitöltsétek ezen a csípősen hideg, vasárnapi napon.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szimpatikus a blogod és szeretnélek meghívni egy általam készített tag kitöltésére (2in1 tag), nagyon örülnék ha kedvet kapnál a kitöltéséhez. :)

    http://konyvlelo.blogspot.hu/2015/02/konyvtar-book-tag.html

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)
    nagyon kedves tőled, köszönöm a meghívást! :) Nagyon szívesen kitöltöm a tagedet. :)
    Puszi

    VálaszTörlés