ÉVÖSSZEGZÉS | 2016.

  Még soha nem csináltam évösszegzős posztot, de úgy gondoltam most itt lenne az ideje. Bár sajnos ebben az évben sem olvastam annyit, mint szerettem volna (közbejött az élet, a suli, s egyéb dolgok), de egészen elégedett vagyok, majd lentebb ki is fejtem, hogy miért.
  Nemkönyves téren a 2016-os évet elég jóként könyvelem el magamban: sok jó és izgalmas dolgot átéltem, megismertem sok új embert, és szerencsére igazán rossz dolog nem történt sem velem, sem a családommal (bár ez a világról nemigazán mondható el..., de jobb, ha ebbe most nem megyünk bele mélyebben).
Ez a kedvenc fotóm az évből
  Először is a 2016-os terveimet szeretném értékelni (mi sikerült, mi nem):
  1. Több magyar szerzőtől olvasni. (16 db) - a 16 sajnos nem sikerült, de így is olvastam pár magyar írótól: Böszörményi Gyula, Virág Emília, Leiner Laura, Tóth Barnabás, és T. S. Thomas is szerepel a listán... Néhány verses újraolvasás is beficcent: Simon Márton, Závada Péter, és egy Radnóti kötetet is előszedtem sokszor az év folyamán (ezeket nem jelöltem). 
  2. Megismerkedni más nemzetek íróival is. - olvastam francia és norvég írónőtől is. Jövőre szeretném még tovább bővítgetni a spektrumot. 
  3. Több angol nyelvű regény. (6 db) - csúfos vereség...
  4. Minden héten írni legalább egy bejegyzést. - szinte minden héten sikerült, az első félévben csak pár hét maradt ki, viszont most, az év vége felé nagyon elveszítettem a fonalat. 2017-ben is maradni fog ez a fogadalom. 
  5. Kilépni a komfortzónámból (pl. sci-fit, nonfictiont olvasni). - olvastam nonfictiönt (Lángoló agy), forgattam szakácskönyvet (Jamie Oliver), és sorra került egy kannibálos könyv is (Londinium hercege), amit őszintén soha nem gondoltam volna. Mind kellemes csalódás volt. 
  6. Több szépirodalom. (16 db) - a hármas pontnál is csúfosabb vereség...
    +1. És a legfontosabb: 50 könyvet szeretnék elolvasni 2016 -ban! :) - összesen 39 könyv sikerült, ami nagyon kevés, tudom. De viszonylag boldog vagyok, mert ezt a 39-et viszont nagyon jól sikerült összeválogatnom: kevés rossz élmény ért. 
Az olvasmányaimról:

1. A legnagyobb csalódás: nem nehéz a választás - Agnes Martin-Lugand: A boldog emberek olvasnak és kávéznak... Ezen kívül nem is igazán volt rossz olvasmányom. A Hopeless-ről tudtam, hogy reménytelen vállalkozás (you see what I did there?), szóval azt nem sorolom a csalódások közé.

2. A legnagyobb meglepetés: T. S. Thomas-tól a Londinium hercege. Néhány helyen gyomorforgató, morbid és nagyon elrugaszkodott, de hihetetlenül bejött az alapkoncepció, az írásmód, és úgy minden. Lehet írok majd róla egy teljes posztot. 

3. Az év kedvence: nem tudnék egyet kiemelni, úgyhogy inkább felsorolom az összeset (kommentár nélkül): Virágot Algernonnak (bár újraolvasás, úgyhogy nem tudom mennyire számít), A könyvtolvaj, Az elvarázsoltak, Lángoló agy

4. A legfelejthetőbb: Milyen lesz a búcsú után?. Emlékszem, hogy tetszett, amikor olvastam, de mára már semmire sem emlékszem belőle. Nem állta ki az idő próbáját.

5. A legjobban várt megjelenés: egyértelműűűű... Harry Potter és az elátkozott gyermek. 

6. A legszebb beszerzés: S. és A titkos történet (végreee az enyém!☺).

  Filmsorozatok közül a Trónok harca, a Twin Peaks és a Westworld vitte nálam a prímet. Imádom mindhármat. Második helyen a Devious Maids, a bronzérem pedig a Flesh and Bone-é.
Filmek terén pedig egyértelműen a Legendás állatok és megfigyelésük a kedvencem, és nem sokkal lemaradva követi A martfűi rém is. Annyira zseniálisak!

(A képek a könyves Instagramomról származnak: @heavenforthebooks)

  U.i.: A jövőévi terveimet majd Január első pár napjában fogom megmutatni Nektek, addig is igyekszem reális ötletekkel előállni. :)

A többiek éve: Dóri, Nima, Anna, Tekla, katacita, PuPilla

3 megjegyzés:

  1. Szerintem azért ne légy túl szigorú magadhoz, és ne könyveld el ezeket a nem kipipált dolgokat csúfos vereségként. :) Maradjon az olvasás meg a blog hobbi, ahova öröm visszatérni! :)
    A könyvtolvaj és Az elvarázsoltak nekem is nagy kedvenc lett, bár különböző években. :) A Lángoló agy pedig érdekel.
    A titkos történetnek nagyon szép az új borítója, nekem sajnos csak régivel van meg. (és még nem is olvastam...)
    Oh, a Legendás állatok film nagyon szuper volt, nekem is maradandó élmény marad. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, dehogy vagyok! :) Már annak is örülök, hogy párat sikerült so-so teljesítenem közülük.
      Sokban inspiráltál, hogy elolvassam őket! :) A Lángoló agy szerintem tetszene neked. Most tervezem majd újra elolvasni, és akkor írok róla egy posztot is.
      Ma kezdtem el olvasni A titkos történetet, nagyon-nagyon kíváncsi vagyok rá.
      Nekem is, imádom!! :))

      Törlés
    2. Akkor jó! :) Óóó, ennek igazán örülök, ha inspiráltalak. :)
      Várom a Lángoló agyas posztod, mindenképp elolvasom. :)

      Törlés