Kuckózós olvasmányok, amiket tök jó lenne elolvasni még idén

  Most, hogy eljutottunk az évnek annak a szakaszába, amikor a ember lányának a nagy hideg miatt nincs kedve kidugni az orrát a takaró alól, eljött az ideje annak, hogy összegyűjtsem a cozy könyveimet, amiket még ebben az évben szeretnék végre kihúzni a TBR listámról.



Rene Denfeld: Az elvarázsoltak - csalás, mert ezt már olvasom, és hihetetlenül tetszik. Gyönyörű a szöveg és hihetetlenül magával ragadó, viszont csak kis adagokban tudom olvasni, hogy leülepedhessen. Azt hiszem ez lesz az év egyik kedvence nálam. :)

Markus Zusak: A könyvtolvaj - nagy elmaradásom ez a könyv, amit mindenki imád. A következő 2 hónapban igyekszem sorra keríteni, megígérem!

Tracy Chevalier: Leány gyöngy fülbevalóval - nagyjából két éve tartogatom az őszi-téli kuckózós időszakra, de eddig mindig kimaradt, pedig már nagyon szeretném elolvasni.

Mikkel Birkegaard: Libri di Luca - egyszer még a könyvtárból kölcsönöztem ki, akkor a feléig eljutottam, de sajnos nem tudtam befejezni. Pár hónappal később sikerült beszereznem a Libri egyik akciójában, de azóta is olvasásra vár még. Nagyon kellemes a hangulata, tökéletes ehhez az időszakhoz. Az pedig egy külön plusz, hogy nagy szerepet játszanak benne a könyvek, ráadásul egy antikvárium az egyik helyszín.

Joanne Harris: Csokoládé - anno az Ulpius honlapján volt egy olyan akció, hogy egy áráért tíz könyvet lehetett választani. A mai napig nem értem amúgy, hogy ez mégis miért érte meg a kiadónak, de mindegy. Akkor választottam a Csokoládét sok másik mellett.

Mats Strandberg, Sara B. Elfgren: A Kör - nemrég elkezdtem olvasni, de akkor eléggé rossz lelki állapotban voltam, s nem akartam, hogy csak még jobban lehúzzon A Kör, ezért inkább félbehagytam. Most viszont ismét kedvet kaptam hozzád, s alig várom, hogy belevessem magam ebben a különös svéd sztoriba.

J. J. Abrams, Doug Dorst: S. - a híres-neves S., amire sehogy sem tudom rávenni magam. Olvastam róla pár nem túl szép kritikát, ezért félek attól, hogy csalódás fog érni. Viszont úgy gondolom, hogy ez az isőzak éppen tökéletes lehet ahhoz, hogy végre belemélyedjek jobban ebbe a különlegességbe. Simán el tudom képzelni, ahogy az őszi szünetben egy XXL-es bögre kávéval ezt a könyvet böngészem. Tiszta idilli. 

Ha van olyan kuckózós olvasmányotok, amit nagyon szerettek, akkor ne tartsátok magatokban! :)

13 megjegyzés:

  1. A Csokoládé nagyon jó :) Bár az nekem inkább tavaszi könyv.
    A Leány gyöngy fülbevalóval számomra csalódás volt :/ A film szerintem ezerszer jobb, de remélem, tetszeni fog majd neked! Jó olvasást :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor majd lehet meghagyom inkább tavaszra! :)
      Remélem én is, hogy tetszeni fog. Még a filmet se láttam végig, mindig csak az elejéből pár percet, úgyhogy még az is várat magára.
      Köszönöm! :))

      Törlés
    2. Csak azért mondom, mert emlékeim szerint februárból megy ki a tavaszba, és amiatt tök jó hangulata van, és tavaszra tökéletes! :))
      Amúgy még ajánlom Alice Hoffmantől a Hetedik mennyországot. Nem tudom, pontosan mikor játszódik, de én anno ilyentájt olvastam, és nagyon tetszett :D

      Törlés
    3. Akkor jobb lesz, ha megtartom tavasz elejére. :) Majd szépen kiegészítik egymást. :)
      Az is rajta van a kívánságlistámon, meg a Tizenharmadik boszorkány is. :)

      Törlés
  2. Jó ez a válogatás, bár elsőre már-már az jutott eszembe róla, hogy ez szinte már túl sok jó könyv egy kupacban! :D Nagyon örülök, hogy tetszik Az elvarázsoltak, tényleg nagyon szép a szövege, de nekem sem ment gyorsan az olvasása, viszonylagos rövidsége ellenére sem. Meg kell emészteni, át kell érezni.
    Leginkább A könyvtolvajt és a Kört várom még, hogy olvasd! :) Előbbi nagy-nagy kedvencem! A Kulcsot pedig, az Engelsfors-trilógia folytatását mostanában tervezem, még idénre. :)

    Tipikus kuckózós olvasmány a Harry Potter, azt is elő szeretném venni most ősszel még. :) Illetve nagy kedvem támadt Jean Webster Nyakigláb Apójához, ismered?

    Nagyon cuki a felhőpárnád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik a legjobb könyveket tologatom a legtovább! :D
      Amilyen rövid, annyi tartalom van benne. Kell idő ahhoz, hogy megértse a metaforákat, amivel dolgozik Denfeld. Remélem ír majd még több könyvet nekünk. :)
      A Fagyos ikrek után szerintem bele is kezdek A könyvtolvajba. :) Fura, hogy az alap dolgokon amúgy semmit nem tudok róla. Remélem okoz majd némi meglepetést. :)
      Én is szeretném folytatni még az újraolvasást is, de ebben a posztban csak azokat gyűjtögettem össze, amiket még nem olvastam el. :) Lehet csinálok majd egy olyan ajánlót, amiben a kedvenc kuckózós könyveimet gyűjtöm össze.
      Hallottam már róla, de még nem olvastam. :) A könyvtárban láttam valamelyik nap, legközelebb elhozom!

      Ugyeeee? :) Imádom!

      Törlés
    2. Ez velem is előfordul! :)
      Én is remélem, hogy lesznek még Denfeld könyvek. Nem egyszerű, és nagyon szép olvasmány, szerettem én is nagyon, különleges könyv.
      Talán nem is baj, hogy nem tudsz sokat előre A könyvtolvajról. Néha így a legjobb nekiesni egy könyvnek. :)

      Törlés
  3. Látom most írt Avilda is, hmm, szerintem a Leány gyöngy fülbevalóval elég sötét lett a film. Mármint tényleg szó szerint sötét, jobban meg kellett volna világítani néhol. :D Hangulatában kicsit mást ad, mint a könyv, de mondjuk ez a Csokoládéval is így volt, nekem legalábbis. A film szinte már mást is mesél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A filmekkel sajnos általában ez a helyzet. A történet egy másik szegletét ragadják meg. :)
      Mindkét filmet megnézem majd a könyv után! :)

      Törlés
    2. Oké! :) Én is az olvasás után szeretem megnézni az adaptációkat. :)

      Törlés
    3. Hát sötét igen, de az egész olyan, mint egy festmény. Mint Vermeer festményei (imádom a festményeit!). A könyv nem ment aztán.. annyira nem éreztem hitelesnek a korrajzot, meg Grit is fura volt nekem :/
      A Csokoládéval egyetértek. Tényleg más.

      Törlés
  4. De szép kupac!! A Csokoládé tényleg lehet hogy inkább tavaszi (húsvét táján játszódik), de A könyvtolvajt és a Leányt nagyon ajánlom, nagy kedvencem mindkettő :)
    Az elvarázsoltakon még agyalok, kicsit tartok tőle, de bíztató amit eddig írtál róla. A kör is piszkálja a fantáziámat, megvárom erről is a véleményed :D Az S. meg hű az nagy falat, talán téliszünetre ajánlom, én legalábbi akkor küzdöttem át magam rajta, de mindenképp akkor olvasd ha van sok időd elszöszölni vele!
    Jó olvasást, és várom a bejegyzéseket! :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor megtartom tavaszra! :)
      Igyekszem tényleg elolvasni őket még ebben az évben, mert nagyon érdekelnek. :) Főleg A könyvtolvaj így, hogy ennyien imádjátok. :)
      Szerintem nagyon tetszene neked Az elvarázsoltak, Dóri-kompatibilisnek érzem. :D
      Most őszi szünet van, úgyhogy azt hiszem tökéletes lesz az S.-hez! :)
      Köszönöm szépen! :)))

      Törlés